Bumerang - Yazarkafe

Elmalı Kurabiye #1

      Herkese Merhaba :) Aslında hepimizin bildiği ve çok sevdiği bir tarifin farklı şekilde yapılışını anlatacağım bugün. Ben bu tarifi https://instagram.com/esra.doqan isimli instagram hesabından aldım. Ellerine sağlık çok Güzel paylaşımları var. 


Malzemeler 
  • Yumurta
  • 1 Paket kabartma tozu
  • 1 Paket vanilya 
  • Yarım su bardağı yoğurt 
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • Yarım su bardağı pudra şekeri 
  • Aldığı kadar un

İç Malzemesi
  • 4 adet orta boy elma 
  • 1 çay bardaği toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Üzeri İçin
  • 2 Yemek kaşığı pudra şekeri 

YAPILIŞI 

- Un haricindeki tüm hamur malzemeleri bir kabın içine alalım ve mikserle bir kaç dakika çırpalım. Daha sonra yavaş yavaş un ekleyerek yoğurmaya başlayalım. Kıvamı kulak memesi yumuşaklığında diyebiliriz. 
- Hamuru yarım saat kadar dinlendirelim.
- 4 Elmayı soyalım ve rendeleyelim. Bir tavada rendelenen elmayı sotelemeye başlayalım. Üzerine Yarım ç.bardağı şekeri ilave edelim. Şekerler eriyince tarçını da ilave edip ocağın altını kapatalım. Dilerseniz çekilmiş ceviz ya da fındık da ekleyebilirsiniz. 


Hamuru tabak büyüklüğünde açtıktan sonra 4 parçaya bölüp bu şekli verebilirsiniz. 


Bu da ikinci şeklin yapılışı. Hamuru açtıktan sonra geniş ağızlı bir bardakla kestim ve yukarıdaki şekli verdim. Tadı alıştığımız elmalı kurabiye tadında ama şekli gerçekten çok güzel. Elma yerine armut da kullanabilirsiniz. 180 Derecede yaklaşık 15-20 dakika kadar pişirdim ve çıkardıktan sonra üzerine pudra şekeri serptim. Afiyet Olsun, şimdiden ellerinize sağlık :)

sevgilerimle...

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

EMİNE MUTFAKTA COPYRIGHT©2015. TÜM HAKLARI SAKLIDIR. WEB TASARIM:BELLA DESIGN