Bumerang - Yazarkafe

MAKLUBE



Görünüşü tadından bile güzel olan maklubeyi bilmeyeniniz var mı ? 

Sanırım yapmayı en çok sevdiğim yemeklerden biri maklubedir. Süslemesi sizin hayal gücünüze kalmış bu güzel yemek Mardin ve Siirt'in yöresel yemeklerindendir. Aslında Arap'ların da mutfağında bolca yer alan bu lezzet bizde biraz daha farklı yapılıyor. 

Bizde etli ve tavuklu şeklinde hazırlanan maklubeyi ben en çok tavuklu seviyorum. 
Yapımı gerçekten çok kolay olan bu tarifi nasıl yaptım ? 

Malzemeler 
  • 3.5 su bardağı pirinç
  • 2 orta boy patates
  • 1 kg kadar kuşbaşı doğranmış tavuk göğsü
  • 100 gr tereyağı
  • tuz
salatası için:
  • marul 
  • domates
  • taze soğan
  • maydanoz
  • havuç
  • mor lahana
  • limon, zeytinyağı ve biraz tuzdan oluşan salata sosu
  • Yoğurt

Yapımı
  • Öncelikle pirinci ılık suyla ıslatalım ve pirinç kenarda beklerken tavuğu yıkayalım. 
  • Tavuğu bir tencereye koyup kısık ateşte kapağı kapalı şekilde pişirelim. Ara sıra da karıştırmayı unutmayın.
  • Bir tavaya birazcık sıvı yağ döküp üzerine tereyağını koyalım. Sadece tereyağını koyarsanız tereyağı hemen yanar. 
  • Pirincin suyunu süzelim ve su ısıtıcıya 4 su bardağı kadar su koyup kaynatalım. 
  • Pirinci tavaya koyup güzelce kavuralım. 
  • Ben pirinci 5 dakika falan kavuruyorum. Güzel kavrulmuş pirinç tane tane oluyor. 
  • Tenceredeki tavuk bolca suyunu salmış oluyor. Bu suyu pirinçlerin üzerine dökelim ve tavuğa biraz yağ ve tuz ekleyelim. 
  • Pirincin tuzunu da attıktan sonra kaynar suyu dökelim. Ocağın altını kısıp pilav tavasının kapağını kapalım. 
  • Tavuğu kavurduktan sonra ocağın altını kapalım. 
  • Pilav da suyunu çektiyse altını kapalım ve her ikisini de dinlenmeye bırakalım. 
  • Patatesleri minik küpler halinde doğrayıp kızartalım. 
  • Dilerseniz patlıcan ve bezelye de kızartabilirsiniz ikisi de çok yakışıyor. Ben bu defa onları eklememiştim. 
  • Havuç ve mor lahanayı ayrı kaplarda rendeledikten sonra salatayı da yapalım. Her birinin üzerine limon, zeytinyağı ve tuzdan oluşan salata sosu yapıp dökelim. 
  • Şimdi malzemeleri birleştirmeye geldik. büyük bir tencere tercih etmemenizi öneririm. Ben ufak bir tencereye bastırarak koydum ki tencereyi çıkarınca dağılmasın. 
  • Kızarmış patatesi pilava katıp karıştırdım. Tencerenin en altına tavuğu koydum.
  • Üzerine pilavı ekleyip kaşığın arkasıyla bastırdım. 
  • Büyük bir tepsiyi tencerenin ağzına kapatıp ters çevirdim. 
  • Tencereyi hemen çıkarmadım. Sırayla salataları ve yoğurdu dizdim. En son tencereyi kaldırdım ve Maklube hazır :) 


Afiyet olsun, bir sonraki yazıda görüşmek üzere... 

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

EMİNE MUTFAKTA COPYRIGHT©2015. TÜM HAKLARI SAKLIDIR. WEB TASARIM:BELLA DESIGN